Nimeto is een creatieve mbo-vakschool in Utrecht met een sterke reputatie op het gebied van praktijkgericht onderwijs. De school had de ambitie om meer studenten aan te trekken en was al op zoek naar manieren om hun wervingsaanpak te versterken. In samenwerking met Zacht Gras werd die ambitie vertaald naar een gerichte en effectieve strategie.
Samen met Nimeto ontwikkelden we een duidelijke koers en werkten we aan slimme campagnes. De school kreeg daarmee steeds meer grip op het wervingsproces. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen: in een steeds krapper wordende markt, weet Nimeto nog steeds groei te realiseren.
Net als veel andere (vak)scholen wilde Nimeto meer inzicht in hoe jongeren hun studiekeuze maken, op welke manier je ze het beste bereikt, en hoe je dat slim vertaalt naar communicatie die werkt.
In goed overleg brachten we samen meer structuur aan in het marketingproces. Samen ontwikkelden we een digitale strategie, onderzochten de wensen van de doelgroep en dachten mee over de juiste kanalen om het verhaal van Nimeto te vertellen.
Ook hielpen we met het vernieuwen van de website en het opzetten van gerichte campagnes. Daarbij lag de focus niet alleen op zichtbaarheid, maar ook op inzicht. Door resultaten meetbaar te maken, kreeg Nimeto steeds beter zicht op wat werkte én kon de school daarop gericht bijsturen.
De samenwerking met Zacht Gras gaf Nimeto de ruimte om de volgende stappen te zetten op het gebied van marketing en communicatie. En dat zie je terug in het aantal aanmeldingen, dat de afgelopen jaren steeds is toegenomen.
Maar nog belangrijker dan deze groei: Nimeto heeft in samenwerking met Zacht Gras een stevig fundament gelegd om verder op te bouwen. Hierdoor is er meer vertrouwen en ruimte voor nieuwe initiatieven, zoals bredere merkcampagnes.
“We hebben nu meerdere jaren een partnership met Zacht Gras,” vertelt Lauren Zerb, merkregisseur van Nimeto. “Die samenwerking begon bij de basis en heeft zich sindsdien uitgebreid naar alle aspecten van onze digitale inzet, zodat toekomstige studenten Nimeto beter weten te vinden.
Binnen ons marketing- en communicatieteam zien we de specialisten van Zacht Gras echt als extended collega’s. Ze werken meestal op afstand, maar zijn ook regelmatig op school aanwezig. Daardoor kennen ze niet alleen onze organisatie goed, maar ook de mensen die er werken. Die persoonlijke betrokkenheid maakt de samenwerking prettig én effectief: ze denken proactief mee en komen vaak met voorstellen om zaken te verbeteren of te vernieuwen.”
Veel organisaties willen groeien, maar missen de structuur, het inzicht of de tijd om daar werk van te maken. Zacht Gras helpt je op weg met een aanpak die past bij jouw organisatie. Met heldere strategieën, slimme campagnes en zichtbaar resultaat.