Het belang van klantpersona’s en de klantreis
Tegenwoordig is het niet meer genoeg om alleen je producten en diensten aan te bieden. Marketing draait nu vooral om het begrijpen van je klanten, het inspelen op hun behoeften en het bieden van een betekenisvolle ervaring. Dit doe je met een sterke contentstrategie. Twee van de meest waardevolle hulpmiddelen hierin zijn klantpersona’s en de […]
Hoe schrijf je een goede vacaturetekst? Â
Komt er binnen jouw bedrijf een functie vrij? Dan wil je hier een geschikte kandidaat voor vinden. Het schrijven van een goede vacaturetekst is essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken. Maar hoe pak je dat aan? En hoe zorg je ervoor dat je de aandacht trekt, zodat de juiste kandidaten reageren. In dit […]
Wat is de rol van user-generated content in je contentstrategie?
User-generated content is content die gemaakt en gedeeld is door gebruikers van je dienst of product. Denk daarbij aan recensies, foto’s of social media posts. Als je als bedrijf zulke content deelt, leren mensen meer over jouw dienst of product. Dit leidt tot meer conversies en verkoop. Maar hoe zet je user-generated content nou effectief […]
Contentmarketing: wat is het en wat levert het op voor jouw bedrijf?
Met goede en relevante content kun je jouw klanten aan je organisatie binden. Hierbij is het van essentieel belang dat de content aansluit op de behoeften van je doelgroep. Met een sterke contentstrategie speel je op een gestructureerde manier in op de vragen van je doelgroep en word je ‘thought leader’ binnen jouw vakgebied. Maar […]
Contentstrategie
Met goede en relevante content trek jij de aandacht en bind je klanten aan je organisatie. Hierbij is het belangrijk dat de content aansluit op de behoeften van de doelgroep.Â
De social media trends voor 2024
Wanneer mensen geconfronteerd worden met een constante stroom van waardevolle content, gaan ze niet alleen het bedrijf als een bron van informatie zien, maar ook als een betrouwbare autoriteit. De psychologie hierachter is diep verankerd. Het regelmatig ontvangen van waardevolle informatie wekt het gevoel dat dit bedrijf weet waar het over praat. Dit verhoogt het vertrouwen van het publiek, waardoor ze eerder geneigd zijn om niet alleen te luisteren naar wat je te zeggen hebt, maar ook om de aanbevelingen en adviezen serieus te overwegen.
Hoe schrijf je een effectieve blog voor jouw bedrijf?
Online zichtbaarheid is tegenwoordig een van de belangrijkste tools voor jouw bedrijf. Niet alleen zorgt optimale vindbaarheid voor betere business, maar je bouwt ook aan je merkassociatie. Een goed geschreven, zakelijke blog kan hierin een effectief middel zijn, mits je duidelijke doelen hebt en slim kunt schrijven. Hoe pak je dat aan? Contentexpert Sofie van Putten geeft haar ‘50 cents’ over effectief zakelijk bloggen.
Social media marketing
Likes, shares en talloze reacties: social media is niet meer weg te denken uit ons leven, en dus ook niet uit jouw marketingstrategie. Het is dé manier om op een persoonlijke manier in gesprek te raken met jouw doelgroep en klanten aan jouw bedrijf te binden.
Copywriting
Teksten die van het papier spatten en klanten over de streep trekken: dat biedt copywriting jou. Teksten met een goede woordkeuze, een passende tone-of-voice en een doordachte boodschap.