Doelgroepen & persona’s

Zonder inzicht in je doelgroep is het moeilijk om ze te bereiken. Doelgroeponderzoek helpt je begrijpen wie je klanten zijn, wat hun behoeften, voorkeuren en uitdagingen zijn en waar je ze kunt vinden en hoe je ze kunt aanspreken.
Dit onderzoek vormt de ruggengraat van al je marketing- en communicatie-inspanningen.
Merk- & naamsbekendheid

Een sterk merk trekt klanten aan en bouwt vertrouwen op. Dit onderzoek laat zien hoe bekend je merk is bij je doelgroep, welke associaties klanten hebben met jouw merk en hoe je merk zich verhoudt tot concurrenten.
Een sterk merk is het fundament voor duurzame groei.
Klanttevredenheid

Tevreden klanten blijven langer en bevelen je aan. Met dit onderzoek ontdek je wat klanten waarderen en wat beter kan en hoe je klanttevredenheid en loyaliteit kunt vergroten.
Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs van jouw merk.
Het belang van klantpersona’s en de klantreis

Tegenwoordig is het niet meer genoeg om alleen je producten en diensten aan te bieden. Marketing draait nu vooral om het begrijpen van je klanten, het inspelen op hun behoeften en het bieden van een betekenisvolle ervaring. Dit doe je met een sterke contentstrategie. Twee van de meest waardevolle hulpmiddelen hierin zijn klantpersona’s en de […]
Hoe schrijf je een goede vacaturetekst? Â

Komt er binnen jouw bedrijf een functie vrij? Dan wil je hier een geschikte kandidaat voor vinden. Het schrijven van een goede vacaturetekst is essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken. Maar hoe pak je dat aan? En hoe zorg je ervoor dat je de aandacht trekt, zodat de juiste kandidaten reageren. In dit […]
Wat is de rol van user-generated content in je contentstrategie?

User-generated content is content die gemaakt en gedeeld is door gebruikers van je dienst of product. Denk daarbij aan recensies, foto’s of social media posts. Als je als bedrijf zulke content deelt, leren mensen meer over jouw dienst of product. Dit leidt tot meer conversies en verkoop. Maar hoe zet je user-generated content nou effectief […]
Contentmarketing: wat is het en wat levert het op voor jouw bedrijf?

Met goede en relevante content kun je jouw klanten aan je organisatie binden. Hierbij is het van essentieel belang dat de content aansluit op de behoeften van je doelgroep. Met een sterke contentstrategie speel je op een gestructureerde manier in op de vragen van je doelgroep en word je ‘thought leader’ binnen jouw vakgebied. Maar […]
De social media trends voor 2024

Wanneer mensen geconfronteerd worden met een constante stroom van waardevolle content, gaan ze niet alleen het bedrijf als een bron van informatie zien, maar ook als een betrouwbare autoriteit. De psychologie hierachter is diep verankerd. Het regelmatig ontvangen van waardevolle informatie wekt het gevoel dat dit bedrijf weet waar het over praat. Dit verhoogt het vertrouwen van het publiek, waardoor ze eerder geneigd zijn om niet alleen te luisteren naar wat je te zeggen hebt, maar ook om de aanbevelingen en adviezen serieus te overwegen.
Hoe schrijf je een effectieve blog voor jouw bedrijf?

Online zichtbaarheid is tegenwoordig een van de belangrijkste tools voor jouw bedrijf. Niet alleen zorgt optimale vindbaarheid voor betere business, maar je bouwt ook aan je merkassociatie. Een goed geschreven, zakelijke blog kan hierin een effectief middel zijn, mits je duidelijke doelen hebt en slim kunt schrijven. Hoe pak je dat aan? Contentexpert Sofie van Putten geeft haar ‘50 cents’ over effectief zakelijk bloggen.